كوچك يا بزرگ كردن بخش :.اخبار
جلسه مشترک فرماندار و روئسای محترم مراکز آموزش عالی شهرستان در دانشگاه پیام نور کردکوی
************************************************************************


رئیس دانشگاه پیام نور کردکوی:
رشته‎های دانشگاه‎های استان گلستان در حال فرسودگی است/ عامل بی‎انگیزگی تحصیلی در مدارس مشخص نبودن ورودی‎های دانشگاهی است
رئیس دانشگاه پیام نور کردکوی با بیان اینکه رشته‎های دایر در مراکز دانشگاه‎ها در حال فرسودگی است، گفت: بازسازی و به‎روزرسانی رشته‎های مراکز آموزش عالی استان گلستان ضرورت دارد.

به گزارش خبرگزاری فارس از کردکوی، نشست مشترک رؤسای دانشگاه‎ها و مراکز آموزش عالی شهرستان کردکوی ظهر امروز با حضور فرماندار کردکوی در دانشگاه پیام‎نور این شهرستان برگزار شد.
رئیس دانشگاه پیام نور کردکوی در این نشست با اشاره به تشکیل کارگروه در شورای عالی انقلاب فرهنگی با هدف نظم‎دهی به کنکور سراسری، اظهار کرد: بنده در سال 1388، در یک کنفرانس بین‎المللی به شیوه جذب دانشجو در کنکور سراسر اشاره کردم و نسبت به ناسامانی و بی‎نظمی ایجاد شده در ورودی‎های کنکور سراسری هشدار داده بودم.
* متأسفانه آموزش عالی به هرم سنی و جمعیتی توجه نمی‎کند
حبیب‎الله نجفی با بیان اینکه جذب همه ورودی‎های کنکور سراسری به دانشگاه‎ها با ماهیت علم همخوانی ندارد، گفت: برون‎رفت از شرایط فعلی نیازمند نگاه ویژه مسؤولان است تا مشکلات مربوط به حوزه دانشگاه‎ها و مراکز آموزش عالی حل شود.
رئیس دانشگاه پیام نور کردکوی با اشاره به هرم سنی و جمعیتی کنکور سراسری استان گلستان در سال 1396، یادآور شد: در سال‎جاری 24 هزار و 510 گلستانی در کنکور سراسری شرکت کردند که از این تعداد بیش از 14 هزار و 827 نفر زن و 9 و 683 نفر مردم بودند.
وی اضافه کرد: از بین 24 هزار و 510 گلستانی شرکت‎کننده در کنکور سراسر، 14 هزار و 939 نفر در رشته علوم تجربی و یک هزار و 926 نفر در رشته ریاضی‎فیزیک  و مابقی در سایر رشته‎ها شرکت کردند.
نجفی با بیان اینکه آمار شرکت‎کنندگان کنکور سراسری در استان گلستان نشانه بیماری در رشته علوم تجربی، کاهش دانشجو در رشته‎های ریاضی فیزیک و علوم انسانی و حضور اکثریت بانوان در کنکور سراسری است، خاطرنشان کرد: مسؤولان امر باید برای حل این مشکل تدبیری بیاندیشند.
رئیس دانشگاه پیام نور کردکوی با بیان اینکه در سال‎جاری از دو شهرستان کردکوی و بندرگز 833 نفر در کنکور سراسری شرکت کردند، گفت: شهرستان کردکوی پنج دانشگاه و در بندرگز چهار دانشگاه وجود دارد که این تعداد شرکت‎کننده و گرایش دانش‎آموزان به یک رشته نگران‎کننده است.
وی با بیان اینکه آموزش عالی برای برون‎رفت از مشکلات فعلی راهی جز توجه به هرم سنی و جمعیتی کشور، استان‎ها و شهرستان‎ها ندارد، تأکید کرد: متأسفانه در حال حاضر آموزش عالی به هرم سنی و جمعیتی توجه نمی‎کند.
*ضرورت بازسازی و به‎روزرسانی رشته‎های مختلف دانشگاهی در گلستان
نجفی با بیان اینکه رشته‎های دایر در مراکز دانشگاه‎ها در حال فرسودگی است، بیان کرد: بازسازی و به‎روزرسانی  برخی رشته‎های مراکز آموزش عالی استان گلستان ضرورت دارد، حال آنکه با توجه به ساختار فعلی دانشگاه‎ها بازسازی رشته‎ها غیرقابل انجام است.
رئیس دانشگاه پیام نور کردکوی با بیان اینکه در حال حاضر رشته‎های تحصیلی در استان گلستان افسارگسیخته است، متذکر شد: برای حل مشکلات مربوط به حوزه دانشگاه‎ها در استان گلستان بهتر است تیمی در استان تشکیل شود تا ضمن مشخص کردن حدود ورودی‎های دانشگاه‎ها، رشته‎های تحصیلی را براساس نیازهای استان و شهرستان‎ها ساماندهی کنند.
وی با اشاره به فقدان تحصیلات تکمیلی در برخی شهرستان‎ها، اذعان کرد: دانشگاه‎ها و مراکز آموزش عالی کردکوی و برخی شهرستان‎های غرب استان تحصیلات تکمیلی ندارند.
نجفی با بیان اینکه سطوح تحصیلات مراکز آموزش عالی در سطح کارشناسی وضعیت مطلوبی ندارند و بیمارند، یادآور شد: در صورتی که ورودی‎های مراکز آموزش عالی در سطح کارشناسی به همین شیوه تداوم یابد آموزش و پرورش ما نیز آسیب می‎بیند، اگرچه امروز بی‎انگیزگی تحصیلی در مدارس نشأت‎گرفته از مشخص نبودن ورودی‎های دانشگاهی است.
انتهای پیام/83018/
**************************************************




*********************************************
فرماندار کردکوی:
بخشی از ناکامی‎های دانشگاه‎ها به مدارس ارتباط دارد/  دانشگاه‎ها در کنار مباحث تئوری به آموزش عملی و کاربردی توجه کنند

فرماندار کردکوی با بیان اینکه بخشی از ناکامی‎های دانشگاه‎ها به مدارس بازمی‎گردد، گفت: در صورتی که ساختارها در آموزش و پرورش به‎درستی شکل بگیرد بخشی از مشکلات حوزه دانشگاه و مارکز آموزش عالی حل خواهد شد.
به گزارش خبرگزاری فارس از کردکوی، مجتبی جمالی ظهر امروز در نشست مشترک با رؤسای دانشگاه‎ها و مراکز آموزش عالی شهرستان در دانشگاه پیام نور کردکوی، با اشاره به کاهش ورودی دانشگاه‎ها و مشکلات حوزه آموزش عالی، اظهار کرد: تعدد و فراوانی دانشگاه‎ها در سطح کلان موجب ایجاد نگاه تجاری به بحث آموزش شده که این دیدگاه و جذب دانشجو با هدف حفظ و بقای دانشگاه‎ها علاوه‎بر زیرسوال رفتن رسالت مراکز آموزش عالی، نگران‎کننده است.
وی با بیان اینکه اگرچه حل مشکلات مراکز آموزش عالی و دانشگاه‎ها زمان‎بر و پرهزینه است اما در میان‎مدت حل خواهد شد، گفت: افزایش تعداد دانشجوها و مراکز آموزش عالی موجب می‎شود که به‎تدریج به‎جای مدرک، سطح دانش و آگاهی فارغ‎التحصیلان دانشگاهی برای جذب و اشتغال ملاک قرار می‎گیرد.
فرماندار کردکوی متذکر شد: با وجود اینکه اشتغال در جامعه امروز وضعیت مطلوبی ندارد اما اگر فرد تحصیلکرده، دانش و آگاهی کافی را داشته باشد و تئوری‎محور و مدرک‎محور تحصیل نکرده باشد، برای اشتغال شانس بیشتری دارد.
جمالی با بیان اینکه عدم برخورداری فارغ‎التحصیلان دانشگاهی از سواد و دانش لازم به جامعه آسیب می‎زند، تصریح کرد: به نظر می‎رسد در آینده کمیت در حوزه آموزش جایگزین کیفیت می‎شود و معیارهای جذب و اشتغال فارغ‎التحصیلان دانشگاهی، سطح دانش و سواد آنها خواهد بود.
وی با تأکید بر اینکه همه دانشگاه‎ها باید طرح کارورزی و آموزش کاربردی را جدی بگیرند تا دانشجو ضمن آموزش تئوری، به طور عملی و کاربردی آموزش ببیند، بیان کرد: یکی از راهکارها برای جبران آسیب‎های وضع موجود ورود طرح‎های کارورزی و آموزش عملی به دانشجویان در همه رشته‎ها است.
فرماندار کردکوی اذعان کرد: بخشی از ناکامی‎های دانشگاه‎ها به مدارس و آموزش و پرورش بازمی‎گردد، در صورتی که ساختارها در آموزش و پرورش به‎درستی شکل بگیرد بخشی از مشکلات این حوزه حل خواهد شد و اینطور نمی‎شود که 70 درصد دانش‎آموزان به رشته علوم تجربی گرایش پیدا کنند.
جمالی با بیان اینکه دانش‎آموزان مقطع ابتدایی، راهنمایی و ... طی دوران تحصیل باید با مفاهیم اقتصادی، اجتماعی و امثال آن آشنا شوند، خاطرنشان کرد: باید طرحی نو در اندازیم و دانش‎آموز را طوری تربیت کنیم که فردی فعال باشد تا دانشی که فرا می‎گیرد صرفاً تئوری‎محور نباشد و دانش‎آموز از ذهن عملیاتی برخوردار باشد.
وی با تأکید بر اینکه دانشگاه‎ها علاوه‎بر آموزش تئوری به آموزش عملی رشته مربوطه نیز توجه کنند، ابراز کرد: در صورتی که دانشگاه‎ها آموزش عملی و کاربردی را در دستور کار خود قرار دهند علاوه‎بر جبران نقص‎های حوزه آموزش، دانشجویان را برای اشتغال آماده می‎کنند.
انتهای پیام/83018/
********************************************



*****************************


بیانیه مشترک دانشگاهیان شهرستان کردکوی در محکومیت سخنان سخیف ترامپ در خصوص جمهوری اسلامی ایران

********


***************************************





*********************



 
امتیاز دهی
 
 

بيشتر