كوچك يا بزرگ كردن بخش :.اخبار
اختتامیه کمیته دانشجویی و اساتید اجلاسیه 4000 شهید استان گلستان

رئیس دانشگاه پیام نور کردکوی:
اجلاسیه 4 هزار شهید مصداق بارز زینب‎گونه عمل کردن است

رئیس دانشگاه پیام نور کردکوی گفت: برگزاری مراسماتی همچون اجلاسیه 4 هزار شهید گلستان و فعالیت کمیته‎های دانشجویی در راستای اجلاسیه از مصداق بارز زینب‎گونه عمل کردن است.

به گزارش خبرگزاری فارس از گرگان، آئین اختتامیه کمیته دانشجویی دانشگاه‎های کردکوی و ترکمن ذیل اجلاسیه 4 هزار شهید گلستان ظهر امروز با حضور  مسؤول فرهنگی ناحیه بسیج دانشجویی استان گلستان، فرماندار کردکوی، فرمانده سپاه این شهرستان و رؤسای دانشگاه‎های شهرستان کردکوی و ترکمن به همراه تشکل‎های دانشجویی در سالن دانشگاه پیام نور کردکوی برگزار شد.
رئیس دانشگاه پیام نور کردکوی در این مراسم با اشاره به میلاد رسول اکرم (ص) و با گرامیداشت هفته وحدت، اظهار کرد: در ماه ربیع‎الاول یکی از مؤثرترین شخصیت‎های تاریخ بشری متولد شده است.
حبیب‎الله نجفی با بیان اینکه طی تاریخ شخصیت‎های مؤثر فراوانی وجود داشتند که اهمیت و شهرت آنها بعد مدتی به پایان رسیده است، گفت: اما تاثیرگذاری و ارادت مردم به شخصیت والای رسول اکرم (ص) تاکنون باقی مانده و همچنین تا زمانی که بشریت وجود دارد از بین نخواهد رفت.

* مراسماتی همچون اجلاسیه 4 هزار شهید وسیله‎ای برای گسترش پیام شهداست
وی با اشاره به اجلاسیه 4 هزار شهید استان گلستان، افزود: همانطور که امام راحل خانواده‎های شهدا را چشم و چراغ ملت دانستند، باید گفت خانواده‎های شهدا در حقیقت همانند نوری هستند که روشنایی را برای جامعه به ارمغان می‎آورند.
رئیس دانشگاه پیام نور کردکوی اذعان کرد: در واقع تعبیر سخنان امام راحل به معنای آن بود که خانوداه‎های شهدا در وهله نخست همانند چراغی در جامعه نورافکنی می‎کنند سپس همانند چشمی از انحراف جامعه مراقبت می‎کنند.
مسؤول کمیته دانشجویی دانشگاه‎های کردکوی و ترکمن با اشاره به سخنان مقام معظم رهبری مبنی بر اینکه زنده نگه داشتن یاد شهدا کمتر از شهادت نیست، فضای جامعه را نیازمند یاد شهدا و ترویج روحیه شهادت‎طلبی دانست.
وی با بیان اینکه برگزاری مراسماتی همچون اجلاسیه 4 هزار شهید گلستان و فعالیت کمیته‎های دانشجویی در راستای اجلاسیه از مصداق بارز زینب‎گونه عمل کردن است، ابراز کرد: در صورتی که پیام‎رسانی واقعه کربلا توسط حضرت زینب (س) انجام صورت نمی‎گرفت این واقعه فراموش می‎شد در حالیکه با روشنگری حضرت زینب (س) نهضت کربلا همچنان زنده است.
رئیس دانشگاه پیام نور کردکوی یادآور شد: برگزاری مراسمات این چنینی وسیله‎ای برای گسترش پیام شهداست تا این برنامه‎ها رویدادها و آرمان‎های والای امام راحل و شهدا را برای دانشگاه‎ها که خواستگاه معنویت است و همچنین نسل جوان که دوران دفاع مقدس را لمس نکرده است، زنده کند.
نجفی همچنین به گزارشی از کمیته شهدای دانشجو و اساتید دانشگاه پیام نور کردکوی پرداخت و تشریح کرد: کمیته دانشجویی و اساتید دانشگاه پیام نور کردکوی برنامه‎های متنوع و متفاوتی را در مناسبت‎های مختلف برگزار کرده است.
مسؤول کمیته دانشجویی دانشگاه‎های کردکوی و ترکمن برگزاری برنامه‎هایی اعم از جشن پیروزی انقلاب اسلامی، یادواره 175 شهید غواص، اعزام کاروان‎های دانشجویی به اردوهای راهیان نور، مراسم درختکاری به مناسبت یادبود 4 هزار شهید گلستان، پیاده‎روی دانشجویی، اعزام دانشجویان به مرقد امام راحل، برگزاری محافل انس با قرآن و گفتمان‎های دانشجویی، غبارروبی مزار شهدا و ... را از جمله برنامه‎ها و فعالیت‎های انجام شده دانشگاه پیام نور کردکوی ذیل اجلاسیه 4 هزار شهید گلستان برشمرد.

********************************************

 
امتیاز دهی
 
 

بيشتر